Kategorija: Aktualijos
Paskelbta: 2015 sausio 23

Seimas floorSausio 22 d. Seime bus traukiami burtai, kurie nulems partijų numerius savivaldos rinkimuose. Rinkimų numeris nulems, kokia eilės tvarka partijos ir rinkimų komiteto kandidatų sąrašas bus įtraukiamas į rinkimų biuletenį, taip pat, koks numeris bus nurodomas Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) priežiūroje leidžiamuose sąrašų plakatuose ir kituose informaciniuose leidiniuose. Tuo atveju jei kandidatų sąrašai surinktų vienodą rinkėjų balsų skaičių, rinkimų numeris nulemtų, kam atitektų tarybos nario mandatas. Pabrėžiama, kad to Lietuvoje dar nėra nutikę. Tuo tarpu kandidatai į merus biuleteniuose bus rikiuojami pagal abėcėlę ir burtai dėl to nebus traukiami.

Savivaldybės tarybų rinkimų įstatyme nurodyta, kad likus ne mažiau kaip 30 dienų iki rinkimų, VRK Teisės aktų registre paskelbia kiekvienoje savivaldybėje rinkimuose dalyvaujančioms partijoms, jų koalicijoms ir rinkimų komitetams burtų keliu nustatytus rinkimų numerius, taip pat kandidatų sąrašus, kandidatus, įrašytus į kandidatų sąrašus ir kandidatus į merus.

Visose savivaldybės partijų numeriai yra tokie patys, o rinkimų komitetams iš jiems rezervuotų numerių tos pačios dienos vakare burtų keliu numerius nustatys savivaldybių rinkimų komisijos. Susijungusios partijos partijų jungtinių kandidatų sąrašo numerius pasirinks bendru sutarimu iš jiems paskirtų rinkimų numerių. Jeigu koalicijos nepateikia pasirinkto numerio, VRK jungtiniam kandidatui suteiks mažiausią iš koalicijoms burtais išrinktų numerių.

Pagal sausio 21 dienos duomenis, savivaldybių tarybų rinkimuose rinkimų komisijoms pateikti 508 kandidatų sąrašai kartu su daugiau nei 16 tūkst. kandidatų pareiškinių dokumentų. Norą tapti merais išreiškė 449 kandidatai, iš kurių 13 yra išsikėlę patys.

Viso šalyje bus išrinkti 1524 tarybų nariai. Atkreipiamas dėmesys, jog savivaldybių merai pirmą kartą Lietuvoje bus renkami tiesiogiai.

Kategorija: Aktualijos
Paskelbta: 2015 sausio 22

REALESTATE SERVICESReliginės bendruomenės, kurios vis dar nėra įregistravusios nuosavybės teisių į savo žinioje turimą ir valdomą religinės paskirties nekilnojamą turtą, kurį nuosavybės teisėmis turėjo dar iki sovietų valdžios įvykdytos nacionalizacijos ir visą sovietmetį nepertraukiamai jį naudojo, turėtų suskubti – liko ne pilni 6 mėnesiai prašymams dėl šio nekilnojamo turto įregistravimo bei nustatytų dokumentų pateikimo.

Dar 2012 m. liepos 1 d. įsigaliojęs Religinių bendruomenių ir bendrijų nuosavybės teisės į religinės paskirties nekilnojamą turtą registravimo tvarkos įstatymas suteikė religinėms bendruomenėms per trejus metus pateikti LR Vyriausybei prašymus bei kitus reikiamus dokumentus dėl tokių religinės paskirties pastatų įregistravimo Nekilnojimo turto registre šių religinių bendruomenių vardu.

2012 metais priimtu įstatymu buvo siekiama religinėms bendruomenėms padėti išspręsti problemą, kuomet 1948 m. sovietų valdžia paskelbė religinių bendruomenių turto nacionalizaciją. Tuo metu dalis religinės bendruomenės valdomų pastatų buvo atimti iš jų teisėtų savininkų, nors bažnyčios ir kiti religiniai pastatai buvo palikti religinių bendruomenių reikmėms tenkinti.

Per visą sovietmetį ir Lietuvos Respublikai tapus nepriklausoma valstybe religinės bendruomenės ir toliau naudojosi pastatais, dėl to šiems pastatams negalėjo būti pritaikomi pastatų registracijos restituciją reguliavę teisės aktai. Tuo tarpu religinės bendruomenės neturėjo nuosavybės teisę pagrindžiančių dokumentų ir susidurdavo su problemomis restauruojant ar išlaikant pastatus.

Nuo įstatymo įsigaliojimo dienos iki š. m. sausio 21 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybė priėmė 12 nutarimų, pagal kuriuos pripažino 43 religinių bendruomenių nuosavybės teises į 34 bažnyčių, 2 cerkvių, 16 koplyčių, 11 varpinių ir 34 kitus pastatus bei statinius (tvoras, sandėliukus ir panašius priklausinius). Vyriausybei taip pat yra pateikti du nutarimų projektai, kuriais numatoma pripažinti 19 religinių bendruomenių nuosavybes į dar 16 bažnyčių, 1 mečetę, 2 koplyčias, 7 varpines ir 25 kitus religinės paskirties statinius. Šiuo metu vis dar nagrinėjami 7 religinių bendruomenių prašymai dėl nekilnojamo turto registravimo.

Religinės bendruomenės, kuriuos savo žinioje turi religinės paskirties statinių ir atitinka įstatyme numatytus reikalavimus, turėtų nedelsi ir pateikti prašymą bei reikiamus dokumentus ne vėliau kaip iki 2015 m. birželio 30 d.

Į Teisingumo ministeriją religinės bendruomenės turtėtų pristatyti nekilnojamo turto kadastro duomenų bylą ir religinės bendrijos vyriausiosios vadovybės Lietuvoje išduotą pažymą, kuri patvirtintų, jog religinė bendruomenė ar bendrija nuosavybės teisėmis valdė tą nekilnojamą turtą iki 1948 m. birželio 19 d. bei nepertraukiamai juo naudojosi nuo 1948 m. birželio 19 d. iki pažymos surašymo dienos.

Kategorija: Aktualijos
Paskelbta: 2015 sausio 20

euro money1Teisingumo ministro Juozo Bernatonio ir Lietuvos notarų rūmų prezidento Mariaus Stračkaičio susitikimo metu buvo priimtas nutarimas taikyti minimalų 5,79 euro mokestį piliečiams, paveldintiems mirusiems asmenims skirtas pensijų kompensacijas.

Ministras Juozas Bernatonis teigia, kad išanalizavus kompensacijų paveldėjimo procesą pastebėta, jog didelė dalis jos įpėdinių tampa vyresnio amžiaus žmonės, senjorai. Siekiant šią socialiai jautrią situaciją kiek sušvelninti, tais atvejais, kai paveldima tik mirusiam asmeniui skirta kompensacija už neišmokėtą pensiją, notarai taikys minimalų Teisingumo ministerijos patvirtintą įkainį už paslaugą, siekiantį 5,79 euro. Valstybė tokioje situacijoje netaikys mokesčių už privalomą patikrą valstybiniuose registruose notarams.

Lietuvos notarų rūmų prezidentas Marius Stračkaitis teigia, kad įgyvendinus susitarimą, Lietuvos notarų rūmų prezidiumas pirmadienį priėmė nutarimą dėl įkainio taikymo, privalomą visiems notarams. Pagal šį nutarimą, įpėdiniai, paveldintys tik pensijos kompensaciją, bus įpareigoti sumokėti 5,79 euro už paveldėjimo teisės liudijimą. Įpėdiniams nereikės mokėti už pareiškimo dėl paveldėjimo bylos užvedimo surašymą bei nuosavybės teisės liudijimo išdavimą.

Atkreipiamas dėmesys į tai, kad ši tvarka ir mokestis galioja tik tuo atveju, kai paveldima tik kompensacija už pensiją. Jei kartu paveldimas ir kitas turtas (įskaitant ir pinigines lėšas), taikomi visi numatyti mokesčiai už notaro paslaugas.

M. Stračkaičio teigimu, jei įpėdiniai į notarą dėl paveldėjimo kreipiasi praėjus trims mėnesiams, šį terminą privalomą pratęsti teismo keliu.

Pagal „Sodros“ duomenis, nuo 2014 metų gegužės įsigaliojus galimybei paveldėti kompensaciją už neišmokėtą pensiją, Lietuvoje mirė apie 12 tūkst. pensinio amžiaus žmonių, kuriems buvo apskaičiuotos kompensuojamos sumos.

Kategorija: Aktualijos
Paskelbta: 2015 sausio 21

94927472Sausio 20 dieną Lietuvos Aukščiausiajame Teisme viešinčią Lietuvos Respublikos Prezidentę Dalią Grybauskaitę sutiko Teismo pirmininkas Rimvydas Norkus ir teisėjai. Dėkodamas už valstybės vadovės apsilankymą ir jo metu pateiktas įžvalgas, Rimvydas Norkus atkreipė susirinkusiųjų dėmesį į tai, jog Lietuvoje teismai atgauna pasitikėjimą ir autoritetą, nors iššūkių likę dar pakankamai daug.

Teismo pirmininkas pristatė naujai pilnai suformuotą Lietuvos Aukščiausiąjį Teismą ir jo siekius, o kartu pabrėžė būtinybę gerinti nutarčių kokybę lygiuojantis į Vakarų Europos teismų sprendimo argumentavimo kokybę. Taip pat R. Norkus pabrėžė, kad kasacija turi tapti efektyvia praktika, o ne tik teoriniu dalyku. Keliamas viena tikslas – nepriekaištinga teismų praktika, išsamus argumentavimas, suprantamos nutartys, kurios pateikiamos suformuluojant teisės aiškinimo problemą ir pateikiant aiškų jos sprendimą.

Pasak Teismo pirmininko, Lietuvos Aukščiausiasis Teismas turėtų bandyti tapti teisinės minties centru, į kuri teoriniais klausimais galėtų kreiptis ir žemesnės instancijos teismai. Net pusė procento visų bendrosios kompetencijos teismų sprendimų patenka į kasacinį teismą, dėl to reikia stengtis, kad sprendimų kokybė būtų ypač aukšto lygio.

Kalbant apie visos teismų sistemos problemas ir aktualijas, R. Norkus minėjo ne tik pasitikėjimo teismais ir sistema didinimą, bet kartu ir teisėjų profesijos prestižo atstatymą, trumpesnį bylų nagrinėjimo laiką, subalansuotą teisėjų darbo krūvį. Pirmininkas tiki, kad viso to įmanoma pasiekti įdedant šiek tiek pastangų.

Būdamas vieninteliu Lietuvoje kasaciniu teismu, Lietuvos Aukščiausiasis Teismas kasacinio proceso tvarka nagrinėja baudžiamąsias bylas dėl įsiteisėjusių pirmosios ir apeliacinės instancijos teismų nuosprendžių ar nutarčių. Kartu nagrinėjamos ir civilinės bylos dėl apeliacinės instancijos teismų sprendimų ir nutarčių. Verta žinoti, kad LAT bylas nagrinėja tik teisės taikymo aspektu. Šio teismo, kaip kasacinio, pagrindinė paskirtis yra per kasacinėse nutartyse suformuotus precedentus užtikrinti vienodą bendrosios kompetencijos praktiką visoje šalyje. Kasacinio teismo nutartis yra neskundžiama ir įsigalėja nuo priėmimo datos, teigiama Lietuvos Aukščiausiojo Teismo interneto svetainėje.

Kategorija: Aktualijos
Paskelbta: 2015 sausio 19

Š. m. vasario 14 d. vykusiame posėdyje Vyriausybė pritarė Vidaus reikalų ministerijos (VRM) rengtam projektui dėl viešojo saugumo plėtros 2015-2025 metais programos patvirtinimo. Programoje numatytas saugios gyvenamosios aplinkos kūrimas, teroro aktų tikimybę didinančių rizikos veiksnių šalinimas, neteisėtos migracijos ir prekybos kontrolė, sustiprinta apsauga nuo gaisrų ir kitų ekstremalių situacijų, kova su organizuotu nusikalstamumu. Bendrai paėmus, tikimasi siekti efektyvaus ir veiksmingo teisėsaugos institucijų bei valstybės įstaigų, besirūpinančių viešuoju saugumu, darbo kartu.

Vidaus reikalų ministras Saulius Skvernelis pažymi, kad šiuo metu turimas ilgalaikis strateginio planavimo dokumentas apima daug sričių: nusikaltimų prevenciją ir kontrolę, valstybės sienos apsaugą, terorizmo prevenciją, priešgaisrinės bei civilinės saugos veiklą ir kitas. Paisydamos šio dokumento atitinkamos institucijos ir įstaigos sieks tikslingai plėtoti viešojo saugumo sritį, stiprins valstybės galimybę pasirengti ir atsakyti į esamas ar galimas grėsmes, naujus iššūkius.

Tikimasi, kad savo gyvenamojoje vietoje saugiai besijaučiančių gyventojų dalis iki 2025 m. padidės iki 90 proc. (2013 m. – 72 proc.), o teigiamai policijos darbą vertins nebe 54 proc., bet 80 proc. šalies gyventojų, nukentėjusių nuo nusikaltimų ir dėl šios priežasties besikreipusių į policiją. Viliamasi sumažinti ir nužudymų skaičių, tenkantį 100 tūkst. gyventojų, šis turėtų nuo 6,3 sumažėti iki 3, o žuvusių gaisruose sumažinti nuo 5,3 iki 3. Programoje numatytas ir tikslas efektyviau ištirti sunkius ir labai sunkius nusikaltimus. Šiuo metu sėkmingi tokių bylų tyrimai siekia 66,2 proc., o norima, kad siektų 80 proc.

ES išorės sienų apsaugai naudojamos ypač pažangios technologijos, kurios vis dar diegiamos Lietuvos – Baltarusijos pasienyje. Dėka šių technologijų valstybės sienos kirtimo tvarkos pažeidimų, kuomet nustatomas pažeidimą padaręs asmuo turėtų siekti apie 62 proc. Tuo tarpų gaisrų apsaugai, ekstremalioms situacijoms valdyti bei siekiant užtikrinti kvalifikuotą pagalbą jų atvejų bus kuriamos savanorių ugniagesių organizacijos, modernizuojama perspėjimo sistema, o kartu iki 74 proc. padidinta sukauptų saugos priemonių atitiktis valstybės rezervo užduotims. Siekiant geriau motyvuoti darbuotojus, tikimasi, kad nuo 53 proc. iki 65 proc. padidės kvalifikaciją tobulinusių pareigūnų dalis, o kartu didės ir savo darbu tarnyboje patenkintų pareigūnų.

Šiai 2015-2025 m. programai įgyvendinti planuojama parengti ir tarpinstitucinį veiklos planą, kuriame būtų numatytos konkrečios priemonės bei lėšos toms priemonėms įgyvendinti, paminėtos už konkrečią veiklą atsakingos institucijos. Programos įgyvendinimą stebės ir veiksmingumą vertins VRM.

  

Top